Weekje vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Weekje vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Ik wilde eigenlijk een mooi vlaggetje van Curacao neerzetten, maar deze site kent Curacao niet!

We zijn vannacht om half 3 weer in ons hok beland na 1 week Curacao! Het was echt geweldig!

Vorige week donderdag kwamen we om half 10 's morgens aan in ons appartement. Later zijn we er achter gekomen dat wij in de zelfde wijk hebben geslapen als Marianne Weber! Wat een grapje zeg.. We hadden een heel groot appartement, heel luxe. Miranda was de eigenaar van het appartement, heel aardige vrouw, hield ons goed in de gaten en hielp ons waar nodig. Ze had ook een auto voor ons geregeld! Een bijna uit-mekaar-vallende-jeep. Echt te grappig.
We hebben de eerste avond een poging gewaagd om naar Willemstad te gaan. We hadden geen kaart en we waren op zoek naar 'Centrum' (we zijn er later achter gekomen dat het Punda is) zijn we 3 keer het eiland rond geweest!! Lekker eerste avondje dus.. Maar we hebben het uiteindelijk gevonden. We zijn toen op de handelskade gaan eten (met al die gekleurde huisjes..). De volgende dag zijn we gelijk op zoek gegaan naar het beroemde 'Mambo beach'.. Heel mooi strand, super blauw water. Daar hebben we de hele week gelegen.
Zaterdag hebben we met dolfijnen gezwommen! Dit was heel spannend en super leuk! Het was wel een beetje eng.. Daar zijn een hoop foto's van gemaakt, en die hebben we op dvd laten zetten (afzetterij maar we moesten die foto's hebben).
Dinsdag zijn Evy, Kim en ik gaan duiken in Blue Bay!!! Dit was zoooo vet! Helemaal geweldig! Zo'n pak en alles aan en dan die grote flessen op je rug. Echt heel leuk. We zijn naar een hele mooie baai gezwommen en hebben heel veel vissen en koraal gezien. Ik had net daarvoor een onderwatercamera gekocht en toen we boven kwamen bleek er water in te zitten! Ik wilde de foto's daar af laten drukken, maar dat doen ze niet omdat er zout water bij is gekomen en dat kan de machine niet aan ofzo.. Dus ik moet het in Paramaribo laten doen.. Hoop dat het gelukt is.
Verder hebben we nog een poging gedaan om op stap te gaan. Alleen werden we om 4 uur al weg gekeken omdat het toen al afgelopen was terwijl Sexy en ik net begonnen met bounchen! Beetje matig, dus we hebben een hoop in te halen in Surimaribo!
We zijn lekker bruin geworden, smeren met factor 20 en Kim zelfs met 50! De zon is daar zo sterk, maar de vellen beginnen nu al te hangen!!
Het was dus een hele lekkere week, nu al weer voorbij! Maandag weer stage lopen.

Steef heeft haar ticket verlengd! Nu blijven we samen tot 17 juli!! Ze wilde mee met de Medische zending naar de binnenlanden, maar dat ging niet meer. Ik heb na lang nadenken het maar afgezegd. Nu hebben we nog een week samen om een hoop dingen te doen en te zien. We moeten nog een hoop familie van collega's bezoeken etc. dus dat gaan we in die week doen.
Zondag is het 1 juli, dag van de afschaffing van de slavernij! Een groot feest hier! Wij zijn erbij! Morgen avond is er een groot feest op White Beach: Lustig! We wilden eerst niet gaan, maar iedereen gaat, dus dan kunnen wij niet achter blijven!! Dat moet een of ander ruig feest worden!! Spannend!!

Voor de rest is alles rustig.. Alleen heeft me videocamera het begeven!! Hij laadt niet meer op! Voor Curacoa deed ie het nog gewoon, nu niet meer! Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die 'm kan maken!! Anders heb ik een probleem en eindigt mijn film in Curacao!

Ik ben weer klaar met mijn verhaal! Ik ga kijken of ik er wat foto's op kan zetten.. Tot snel allemaal!!! XX

  • 29 Juni 2007 - 19:19

    Ikzelf, Joyce:

    Nog even voor de eierbakkers onderons.. Er worden er een aantal gebakken, 3 om precies te zijn, 1 is al doorbakken.. van 1 is de kip nog in de buurt en de rest staat op het vuur..!! Tot aan het ontbijt.. Jam jam

  • 29 Juni 2007 - 19:29

    Wendy En Karin:

    Hoi Joyce,
    Was het leuk zwemmen met de dolfijnen. Heb je ze ook aangeraakt en mee gezwommen of zwommen ze alleen maar langs je heen. Mooi en ruim appartement om te zien. We hopen dat je laatste twee weken ook heel leuk zullen zijn.

    Groetjes Wendy en Karin

  • 29 Juni 2007 - 20:01

    Pappie:

    joyce kijk eens of de batterij er goed in zit, of dat de kabel goed vast zit. je hebt weer erg veel meegemaakt, nog een paar weken en dan weer terug in ons koude kikkerlandeje. Hoop wel dat de zon dan volop schijnt maar je weet het niet. Niet te veel feesten maar ook nog werken
    doei pappie

  • 29 Juni 2007 - 20:15

    Mama:

    leuke foto's em fijn dat je het zo leuk gehad hebt. Hier is het weer niet veel maar het is niet anders.
    tot bels maar weer.
    doei xxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Juni 2007 - 23:00

    Cockie :

    Hoi Joyce
    Zo te lezen is je weekie vakantie lekker geweest.Nu nog even stage lopen en dan schiet het al weer op voor je.Heb je nog wel zin om naar Nederland terug te komen?Het is hier nu ongezellig weer,dus neem die zon maar mee!
    groetjes Cockie

  • 30 Juni 2007 - 16:30

    Ruud:

    meisie! gaaf zeg! :D
    hele gave week gehad dus, tóch jammer dat je mevrouw weber niet tegen 't lijf bent gelopen! ;)

    gaaf die dolfijnen en jezus, wat ben jij schandalig zwart!

    je kaart is onderweg, ben benieuwd hoe lang dat duurt!

    have fun nog meisie!

    xx

  • 30 Juni 2007 - 17:54

    Claudia:

    Mooie voicemail kip! zwaar jaloers op die mooie curacaoverhalen en foto's!nu ben ik wel benieuwd naar de kipverhalen! zijn die 3 gebakken eitjes voor jou allemaal>? of waren er ook nog eitjes voor steef bij?! verder met de stage zeker ook aan het einde? wij hebben maandag onze presentaie, laatste week was stressen en ben wel erg blij als het achter de rug is! Verder is het weer hier kut, dus goed dat steef ook der ticket heeft verlengt! Nou dames geniet er nog even van, binnekort zijn de kippen hier in nederland weer compleet en moet je hier weer eitjes bakken! owja vergeet geen baby mee te nemen op de terugweg voor chicken!tot snel!(K)

  • 30 Juni 2007 - 20:17

    Peggy, Evy:

    Ramboooo!!!
    Vanavond ons afscheidsavontje daarna moeten wij je gaan missen snik snik!!
    Maar je komt maar een keertje stappen in EHV!!!!Het was echt super op Curacao!!
    Jullie de komende week nog heel veel plezier in Suriname!
    dikke kus

  • 30 Juni 2007 - 20:30

    Your Only 1 Sisstahh:

    boudie je heb weer wat beleeft he hahah egt so cool.. nou kijk maar wat pappie schrijft en misschien doet je camera het dan weer!;) heb een drukke week voor de boeg moet 8 dagen werken en ben dur tusse door eentje vrij:(!! jaja en dan kom je weer naar NL lekker in de regen!! en als je terug komt hebbe paps,mams en ik iets heeeeeeeeeeeeeeel leuk!!! WHAHAHA MAAR ZEG LEKKER NIX!! LEKKR PUHHH:D tot snel kuss love youww X X X X en een hele dikke kus van bor (K)

  • 01 Juli 2007 - 13:58

    Deb:

    Heey Josje,
    Weet niet of je het al gehoord had van het thuisfront ;), maar ik ben afgestudeerd :D! Jammer dat je er vrijdag niet bij kan zijn, maar dan neem je me maar mee uit eten als je terug bent! hahaha ;) (Geintje)

    Zo te lezen was Curacao super! Ben je nog op Wet& Wild (Naast Mambo) geweest?
    Kus
    Groetjes aan Stephanie!

  • 01 Juli 2007 - 19:24

    Warsha:

    Echt een leuk idee om meteen Curacao te bezoeken hoors. Had ik ook moeten doen, haha. Maar fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Nou nog precies twee weekjes te gaan en dan ben ik ook in Suri....

    xxx Wars.

  • 02 Juli 2007 - 16:47

    Peggy:

    Joyyyce!!!
    Ik mis jullie nu al! We zijn weer veilig aangekomen in het koude Nederland!
    Wat is de tijd toch snel gegaan...
    Zodra julie weer thuis zijn moeten jullie echt snel een keer langskomen in Evh he!!!
    Dikke kus

  • 03 Juli 2007 - 10:32

    AN:

    HOI KOSTERTJE

    WAUW WAT EEN MOOI VERHAAL EN AVONTUUR VAN CURACAO
    GENIET ER MAAR LEKKER VAN
    VOOR JE HET WEET BEN JE WEER TERUG

    ENNUH DIE VIDEO MET FLIPPER MOET IK NATUURLIJK WEL FF ZIEN


    KUS AN

  • 04 Juli 2007 - 19:50

    Jeanine:

    Heeeey Joyce!

    Nu ben ik helemaal superrrr jaloers op je hoor! Gewoon nog even een weekje curacao! Lekker hoor! Leuke foto's en verhalen! Hier in NL mis je nietveel. Zoals gewoonlijk is tko niet boeiend en mijn stage bij Parnassia al helemaal niet...
    Kortom geniet nog ff van jullie laatste dagen! Veel plezier nog en groetjes aan Steef!

    xx Jeanine

  • 04 Juli 2007 - 20:35

    Kim:

    Hey Joyce!
    Ik mis Suriname nu al, ik wil weer terug!! Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd hebben daar, en we moeten zeker nog een keer met z'n allen gaan stappen in Eindhoven!!
    Liefs Kim

  • 05 Juli 2007 - 19:39

    Deb:

    Bedankt voor je smsje! Heel leuk! :D
    Geniet er nog even van! Tot snel! xxx

  • 06 Juli 2007 - 11:56

    Manon:

    Lieve schat!! Je bent nog steeds zo ver weg maar wat een paradijsje!! Nog even en dan kan ik je een dikke knuffel geven. Hier is zoveeeeel regen wat een ramp!! heb ff geregeld met buurman gert van kreta dat we nog een keer film te zien krijgen hahah..
    geniet nog. Heb je mijn kaart alweer gehad? xxx

  • 09 Juli 2007 - 10:01

    De Huismannen:

    hoi die joyce

    bijna weer naar het koude kikkerlandje terug. ben benieuwd hoe je het heb gehad in het warme suriname.
    we moeten gauw eens afspreken en al de foto's eens bekijken en de verhalen horen wat je heb mee gemaakt.
    tot gauw

    hans, josee, kim en brian

  • 09 Juli 2007 - 10:08

    Peggy:

    hee Ramboooo!
    Vind je dat normaal om om half 5 snachts te bellen hahaha ;)!! Nou ja ik vergeef het je...!Maar hoe is het daar?
    Bevalt het nog een beetje zonder ons:P?
    tot snel
    dikke kus
    Peggy

  • 10 Juli 2007 - 16:21

    Deb:

    Nog een weekje en dan ben je weer thuis :D
    Had net je oma aan de lijn en ik ben weer op de hoogte van je gebeurtenissen ;) xxx

  • 11 Juli 2007 - 10:17

    Peggy:

    Joyceeee,
    Waar blijven de rest van je spannende verhalen daar in Suriname?

    Dikke kus

  • 12 Juli 2007 - 21:37

    Kim:

    Hey joyce!

    zo te lezen heb je het nog lekker naar je zin! en is je vakantie leuk geweest!

    over een weekje ben je alweer thuis! neem je beetje lekker weer mee!

    dikke kuss en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 24832

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: