Weer thuis - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Juli 2007 | Nederland, Rijswijk

Ja, het is afgelopen met de pret! Ik ben weer terug in Nederland. Dit zal dan ook het laatste bericht zijn op deze site..

Dinsdagmiddag vertrokken Steef en ik vanuit Paramaribo. Het was een heftig afscheid, we vonden het echt niet leuk om weg te gaan! Ik moest ook snel weg, anders zou ik gaan huilen! Maar ik heb alles droog gehouden.
Jeffrey, onze taxichauffeur, heeft ons naar Zanderij gebracht. Daar aangekomen hebben we afscheid van hem genomen en gingen we inchecken. En ja hoor, Joyce had natuurlijk weer overgewicht! Het zal eens niet zo zijn, maar ik mocht het meenemen, met mijn zielige verhaal (en gezicht) over mijn 3 maanden stage en dat het echt niet anders kon. Mijn handbagage was iets lichter, dus ik mocht het meenemen.
Het vliegtuig vertrok redelijk op tijd. We hadden wat moeite met het opstarten van het videoprogramma ofzo, dus we vertrokken iets later, maar landden gewoon om 9.15 Nederlandse tijd!

Toen kwam de 100%-controle! Echt gezellig, we stonden als laatste in de rij, dus we zijn even bezig geweest.. 'Wie ben je, waar kom je vandaan en wat kom je doen?'
Daarna Body-scann. Maar alles ging goed. Oohja, ik vergeet de honden bijna! Maar er was dus niks aan de hand.
Daarna dat HELE lange eind lopen naar de bagage-hal! Dat is nog eens wat anders op Zanderij (Airport Suriname), als je daar één keer met je ogen knippert, ben je de luchthaven al uit!
Toen ik in de hal kwam, stond de familie me al op te wachten! Ik was niet al te vrolijk, omdat ik nogal de zeik had in al die controles! Zelfs oma stond te springen! Whaha echt grappig. Toen koffertje halen en naar de familie toe! Het was toch wel weer fijn om thuis te komen.

Toen kwamen we weer in Rijswijk, weer eens wat anders dan Paramaribo! Mama begon gelijk met koken, 'oma kwam eten'. En er werd meer gekookt, en nog meer, en nog steeds 'oma komt eten'. Ik dacht: "ik weet niet hoeveel honger oma heeft, haar dat is niet gezond". Dus toen heb ik toch maar even aan moeders gevraagd wat ze van plan was met al dat voedsel!!! En toen kon ze het niet langer geheim houden, maar ze hadden een feestje voor mij georganiseerd. Welkoms-/verjaardag-/verrassingsfeestje!!
Rond 5 uur kwam iedereen. Het was echt heel leuk!!! Ik heb ook mijn haar laten vlechten, daar was iedereen ook nogal van onder de indruk. Ik was 'een echte Surinamer'!!
Het was dus een drukke dag met weinig slaap, maar ik heb het goed volgehouden. Het was echt een super thuiskomst!!

Maaaaaaaaaaar, nu wil ik weer terug naar Suriname!!! Dus ik begin alvast met de sponsorloop, wie wil me sponseren?! Ik moet a.s.a.p. terug! Eerst afstuderen, en dan weer naar Suri! Misschien als ik geluk heb, in de tussentijd nog, maar dat zal wel niet i.v.m. geldcrisis!

Ik heb echt een supertijd gehad! Ik heb nog nooit zo iets leuks gedaan als mijn trip naar Suriname! Glenny a.k.a. Steef, we waren geweldig en Sexy! Wat moet Suriname zonder ons? WIJ waren Suriname, wij hielden het land draaiende (vooral 't Vat, Pannenkoekenhuis, Mirosso en niet te vergeten La Caff!!)!
Glenny, we gaan zo snel mogelijk weer terug!!

Voor alle andere: Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle berichtjes enzo! Ik vond het echt heel leuk om te zien hoe iedereen me in de gaten hield! Super!

Dit is dus officieel het einde van mijn Suriname-trip! Er zullen nog vele trips naar Suriname volgen..
Nergens is het zo geweldig als in SURINAME!!!!

  • 20 Juli 2007 - 14:52

    Thom Rijpstra:

    Welkom terug en ik hoop dat je de culture shock die je hier ook weer krijgt overleefd.
    ik spreek jullie in september weer
    groet
    Thom R.

  • 21 Juli 2007 - 11:51

    Pap:

    welkom thuis Joyce in het koude Nederland

  • 23 Juli 2007 - 10:31

    Marjon:

    JOYCIEEE!! eiiindeljk ben je weer terug in nederland! Jaja, ik weet wel dat jij weer terug wilt, maar ik ben blij dat je weer gewoon hier bent :P Het eerstvolgende geneeskundefeest gaan we weer eens lekker stappen, iedereen op de foto zetten hihi, gewoon ouderwets housen!
    En een pannenkoekendate binnenkort lijkt me ook wel op zn plaats.
    Tot gauw, en die heimwee is nu nog op zn ergst, maar ik denk dat je wel snel weer hier gewend zult zijn.
    Dikke kus!

  • 27 Juli 2007 - 10:49

    An:

    hé kostertje
    onwijs toffe verhalen en foto`s
    maar ben wel blij dat je weer heelhuids terug bent
    en je gesproken te hebben
    jammer dat ik er niet bij was op je surprise-party
    ik hoop dat je nog meer van deze avonturen mee gat maken

    kus an

  • 28 Juli 2007 - 14:32

    Ben Van Galen:

    Welkom thuis!1 Ik hoop je gauw te spreken!
    Groet,
    Ben

  • 16 September 2007 - 20:23

    Warsha:

    Haaaiiii meid,

    Ik ben een paar dagen geleden terug gekomen uit Suriname. Ik zou eerder terug zijn, maar had het daar sooo erg naar mijn zin dat ik gewoon mijn reis heb verlengd. Ik heb je mailtje gelezen, je krijgt zsm reactie terug.

    Groetjes van Warsha.

  • 13 December 2007 - 02:34

    Mounir:

    hello im mounir ilike your website all it's cute u too u re so sweet and style so i wanna meet u this is my msn : apatchii@hotmail.com
    take care peace and love

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 2800
Totaal aantal bezoekers 24828

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: