Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Curaçao

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Ja, denk je dat je het al luxe heb om even in Suriname te verblijven, en dan is dat weer niet genoeg. Dus dan doen we toch gewoon een weekje vakantie inplannen. En dan boeken we gewoon een ticket naar Curaçao, alsof het niets is!

We gaan dus naar Curaçao!! We hebben voor 300 euro een ticket kunnen bemachtigen. We vliegen donderdag 21 juni om 6 uur ’s morgens en we komen donderdag de 28ste weer terug om 12 uur ’s avonds.
Het was eigelijk een opwelling. Een hoop stagiaires gaan na Suriname nog naar een ander land, omdat het veel goedkoper is om vanuit Suriname te vliegen dan vanuit Nederland. We spraken een paar stagiaires die later nog naar Curaçao gaan. Peggy en Evy begonnen erover om ook te gaan. Maar als ik klaar ben met stage dan ga ik gelijk de binnenlanden in dus ik had geen dagen vrij om te gaan.
Stéphanie kwam met het verhaal dat ze ook wilde, en ik dacht het stiekem ook. Toen zeiden we: “We gaan gewoon!” Ik ben vanmiddag naar de zuster geweest van de opleidingen en verteld dat we vrij wilden en dat we de dagen compenseren (dat betekend dus 1 week van 6 dagen werken!!!). Dat was geen probleem! Vanmiddag hebben we geboekt en betaald, dus wij zitten over twee weken op Curaçao!

Ik hoop dat het lekker weer is. Ik heb gehoord dat het af en toe wel regent, maar doordat het een eiland is, waait het snel weer over (hoop ik). Het zag er goed uit op internet.
Grace (nog een collega uit Nederland) is aan het kijken of er een mogelijkheid is om bij haar thuis te slapen en anders bij haar schoonzus. Ben benieuwd, ik hoop dat het lukt. Ze belt me hier later nog over. Anders moeten we iets anders gaan zoeken.

Als je op Curaçao ben kan je natuurlijk niet terug komen zonder dat je met dolfijnen hebt gezwommen (ja sister, ik weet dat je jaloers bent)! En dat gaan we dan ook doen! Verder wil ik nog hééél graag gaan duiken. Peggy en Evy willen ook, dus we gaan duiken!!!

We gaan met z’n vijven. Ilja en Rianne gaan (ongepland) eerder naar huis. Malou is hier met haar vriend. Dan blijven Kim, Peggy, Evy, Stéphanie en ik nog over. Dit is dus de club voor Curaçao! De verdere verhalen horen jullie nog!

Elly (weer een van mijn Nederlandse collega’s) is in het land en haar broer Freddy vierde zondag zijn verjaardag. Stéphanie en ik zijn daar geweest. Het was heel gezellig. Veel muziek en natuurlijk ook eten! Weer véééél lekkerder dan in het ziekenhuis! Ik word straks nog bami-fan! We zijn tot een uurtje of half 4 geweest (we waren er al om 1 uur, als echte Nederlanders natuurlijk op tijd, wat hier véééél te vroeg is, maargoed). Stéphanie moest nog aan haar medicijnlijst werken aangezien ze daar mee is opgezadeld. Ze is straks de medicijnexpert.
Daarna ben ik met al die meiden gaan eten bij het Pannenkoekenhuis. En later op de avond was er L.O.S. (Latin On Sunday) in de dansschool. Ik ben daar met Rianne en Kim geweest. Het was gezellig. Ik heb zelfs nog gedanst! Ik word er steeds beter in, in salsadansen. Ik heb de test voor semi-gevorderden gehaald en ik ga morgen beginnen met gevorderden. Ik vind het echt zo leuk om te doen!

Me stage: er is een man bij ons op de afdeling opgenomen en (ja daar komt het, beetje ingewikkeld dus lees de zin nog een keer als je ‘m niet begrijpt) dat is de vader van een collega van me uit het verpleeghuis. Radah heet ze en ze had gezegd dat ik naar haar zus moest gaan, die werkt in Torarica, een hotel hier verderop. Dat had ik nog niet gedaan, maar die zus had dus tegen deze meneer gezegd dat een collega van Radah hier stage liep. Dat had hij tegen Rianne gezegd (die loopt nu stage op mijn afdeling) en die kwam naar mij. En heel toevallig was ik die collega! Als hij uit het ziekenhuis is, dan moet ik langskomen. Echt heel leuk!

Voor de rest gaat alles goed hier. Het weer is nu goed (voor zolang het duurt), maar het heeft vannacht goed hard geregend.
Straks ga ik met Stéphanie uit eten en dan weer lekker naar bed.
Dit was het weer. Tot de volgende keer maar weer en jullie horen de Curaçao-plannen!

Een hele dikke kus vanuit een internetcafé in Paramaribo! XX

  • 05 Juni 2007 - 22:02

    Manon:

    Vakantie genootje BAF!! Ik ga alvast zwemmen zie je tegen die tijd wel haha.. Bestel dan maar alvast coctailtje.. Have fun dikke kus

  • 05 Juni 2007 - 22:43

    Cockie:

    Hoi Joyce
    Klinkt allemaal gezellig,geniet er maar lekker van meissie.En geef die dolfijnen in Curacao een dikke kus!Als je weer in Nederland terugbent verwachten we wel een salsadans show van je,dan nemen mams en ik de palen voor onze rekening!!!!!!!!!!!!!
    liefs de Poelukkers

  • 06 Juni 2007 - 10:57

    Fleur:

    Hey Joyce,

    Je hebt het weer mooi voor elkaar he...met je Curaçao! Kan je daar lekker gaan genieten van de witte stranden en natuurlijk de dolfijnen. Ben wel jaloers op je hoor! Zou ik ook wel willen...

    Zo te zien vermaak je je wel daar (moet gelijk aan een bepaald persoon denken :P) met feesten en andere leuke uitjes! Straks heb je geen zin meer op terug te komen.

    Ik wens u alvast heel veel succes met je nieuwe salsalessen morgen en ik spreek je snel weer.

    Dikke kus
    Fleur

  • 06 Juni 2007 - 11:33

    Sanne:

    eej girl....

    zo ik ben egt jaloers op je dat je lekker naar curacao gaat!! Egt heerlijk, en dat het ook gewoon kan zeg met je stage..:) Hoest op de stage? Heel veel plezier nog en geniet van je vakntie op curacao..:) laat snel weet wat van me horen..;)...kusss

  • 06 Juni 2007 - 13:02

    Claudia:

    Gaan we volgend jaar ook met dolfijnen zwemmen en naar dat lekkere eiland na ons afstuderen? wat jij trouwens gaat doen in het Haga Ziekenhuis...dat je het effe weet=> check de portal! xxxx

  • 06 Juni 2007 - 16:54

    Mama:

    hoop dat je veel zon hebt en niet te veel verbranden he.
    ik stuur gauw weer een mail.
    groetjes en een dikke xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Juni 2007 - 17:03

    Ivonne(collega):

    Je had gisteren gebeld. Oh wat een verrassing was dat.Marjan zat bij ons op kantoor.Ik had Radha nog gebeld ze vond het heel erg leuk dat je met haar vader heb gesproken.Groetjes van de bewoners.Nog bedankt de bewoners hebben je kaarten ontvangen.Ze waren erg blij doei xxjes Ivonne.

  • 06 Juni 2007 - 17:12

    Een Bewonderaar:

    Kon ik ook maar naar curacao. Lekker op het witte strand maar niet in ameland.

    Leuk he, groeten van mij

    XXXXXX

  • 09 Juni 2007 - 10:00

    Je Sister:

    Sooo stoer men... hahah en je hebt een geheime aanbidder ;).. maak heel veel foto's van di dolfijne he.. ben wel jaloers op jou boudiejj.. veel plezier en kijk uit voor alle boy's :P haha laf jouw xxxxx stef

  • 10 Juni 2007 - 19:45

    Deb:

    Is HIJ blond/ donker? Blauwe/ bruine ogen? Lengte? Formaat? Type?
    Ik wil alles weten...! :D
    Je begrijpt ik heb een dagje doorgebracht met je moeder ;)
    Kus

  • 11 Juni 2007 - 14:02

    Marjon:

    Heee troela!!
    Wat vet om te lezen dat je naar curacao gaat! :o Ik ben zeeeer jaloers...
    En ben je al zenuwachtig voor donderdag..? 21 he!!
    Donderdag krijgt ook mn zusje dr examenuitslag, dus is ook wel spannend, maar als het goed is heb ik dan s avonds een cocktailparty, dan drink ik er eentje op jou!!!
    Oh en als je er tijd en zin in hebt, wil je dan morgen voor me duimen, dan heb ik namelijk mn eerstejaarstentamen!! AAAAHH
    Spreek je snel! Kus!

  • 12 Juni 2007 - 10:17

    Kim:

    Heey Joyce!!

    leuk joh dat je tussendoor lekker een weekje weg gaat!

    Veel plezier nog!!

    Kuss kim

  • 12 Juni 2007 - 12:37

    An:

    niet alleen je zus is jaloers kostertje ik ook
    onwijs gaaf zeg

    ben benieuwd naar alle foto`s en verhalen

    mocht ik het vergeten alvast happy b-day voor donderdag en maak er een leuke dag van

    kus an


  • 12 Juni 2007 - 15:46

    Oma K.:

    hoi joyce.
    Leuk om gelezen te hebben.
    Feestbeest dat je bent.
    Ben met steef naar de dierentuin geweest.
    Hebben bokito niet gezien.
    Liefs oma tot de volgende brief.

  • 12 Juni 2007 - 15:47

    Oma K.:

    Alvast gefeliciteerd mat je verjaardag.
    Neem er maar een op mijn kosten.

  • 12 Juni 2007 - 17:27

    De Huismannen:

    hoi die joyce

    als we het zo lezen is het lekker genieten daar,zou zo willen ruilen met je.
    hoe gaat het trouwens met je stage ?
    o ja al vast gefeliciteerd met je verjaardag

    de huismannen

  • 13 Juni 2007 - 21:37

    Peggy:

    Joyceee!!
    Nog maar 1,5 weekjes en dan we gaan lekker chillen op Curacao! Wat is het leven toch mooi he hahaha!
    Vergeet je je zonnebrand niet en je mooie witte muts ;-)!!!
    Tot morgen dan gaan we is goed jou verjaardag vieren hier in Suriname!!!

    Dikke kus
    Opperhoofdschaap:P

  • 14 Juni 2007 - 06:52

    Karin:

    Hoi Joyce,

    Gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat het een heel leuke dag wordt.

    Een hele dikke kus.

    Groetjes Karin

  • 14 Juni 2007 - 06:54

    Denies (Vodegel):

    Heeey Joyce!!

    Wat super vet om te lezen allemaal! En ook leuke foto's!! Echt super tof voor je allemaal!
    Nou nog veel plezier daar, en ook op curacao!!

    Liefs, Denies

    ps denk dat we onze oude-foto's-bekijken-middag nog even moeten uitstellen.. ik vertrek nl eind juli voor 6 maanden naar Australië!!

  • 14 Juni 2007 - 07:20

    Deb:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! :D
    En laat je maar lekker verwennen daar in Suriname.... ;) xxx

  • 14 Juni 2007 - 07:47

    Kim:

    Lieve Joyce!!

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    hoop dat je een leuke dag hebt in suriname!

    KuSs kim

  • 14 Juni 2007 - 18:43

    Ruud:

    GEFELICITEEEEEEEEEEEERD SCHAT! :D
    gaaf zeg schat! maar uhmm.. stage is geen vakantie he! zal ik dat je stagebegeleider eens gaan vertellen? ;) haha! geniet ervan!

  • 14 Juni 2007 - 19:22

    Claudia:

    Nogmaals gefeliciteerd wijf! laat je maar lekker verwennen door een heerlijke mooie surinamer;)xxx

  • 14 Juni 2007 - 20:38

    Nichiej En Neefiej:

    heeyy Joyce..Gefeliciteerd met je birthday:D
    en nog een fijne Dag. Een Dikke verjaardag kuss van Jerry Wendy Ton en Karin. XxxxXxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 24827

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: