Surprise Party - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Surprise Party - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Surprise Party

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 April 2007 | Nederland, Rijswijk

Gister (16 april) hadden mijn collega's van Verzorgd Wonen een surprise party voor mij georganiseerd in Surinaamse stijl. Het was echt super!!

Er was mij gevraagd of ik kon helpen bij een activiteit die was georganiseerd voor de bewoners en of ik dan om 14.00 uur aanwezig kon zijn. Ik kwam onderweg een van mijn collega's tegen ('die iets kwam ophalen') en toen we naar de afdeling liepen, mocht ik gewoon niet naar binnen (ik wist al wel het een en ander want er zijn natuurlijk altijd bewoners die hun mond niet kunnen houden:))! Toen ben ik dus maar even in de tuin gaan zitten in de zon.

Rond half 3 mocht ik wel naar binnen. Alle bewoners waren al aanwezig en ze hadden de zaal onder de zusterspost helemaal versiert in Surinaamse stijl! Ze hadden ook een speciale stoel voor mij gemaakt, en ook voor een van mijn collega's, want die kwam terug na 3 maanden op een andere afdeling te hebben gewerkt.

Er werd voor me gespeeched (in het Surinaams met de Nederlandse vertaling) en het Nederlandse volkslied, maar ook het Surinaamse volkslied werd voor me gezongen!
Toen moest ik zelf de brief voorlezen, namens de bewoners, en toen vielen er toch wel wat traantjes!!
Iedereen (collega's) hadden ook lekker gekookt, allemaal Surinaamse gerechten. Ze hadden ook allemaal Surinaamse kleding aan en ik kreeg een Sari aan (Surinaamse klederdracht als ik het zo mag noemen).
Ik kreeg ook nog een 'pretpakket'!! Ik zal niet in detail vertellen wat er allemaal in zat, maar ik ben goed verwend!

De bewoners gingen rond 16.00 uur naar huis en toen hebben we nog met alle collega's gegeten (ik zat eigenlijk al te vol, want ik had al te veel bara's en pasteitjes op en ik wist niet dat we nog met z'n alle gingen eten!). Dit was echt heel erg gezellig!
Daarna moest nog alles opgeruimd worden en jaaaa ik moest nog gewoon werken!! Dus het was een lange dag! Maar echt een super leuke dag!!

Collega's: bedankt voor alles! Jullie hebben er echt een super feestje van gemaakt!! Ik denk niet dat zo iets snel op een andere werkplek zal gebeuren! Uniek dus!!! Ik zal jullie missen!!

  • 17 April 2007 - 09:08

    Yvette:

    Hey, hartstikke leuk dat je deze site zo bijhoudt! Net als de foto's: kan ik eindelijk zien wie 'Joyce Koster' nou eigenlijk is! Super dat het allemaal rond is gekomen met de stage en verblijfplaats ...

    Laat alles lekker op je af komen daar, blijf je vooral verbazen over de manier van werken maar het belangrijkste is: ga lekker feesten met de andere stagiaires! Is super dat je niet alleen hoeft te gaan maar voor de aansluiting: ze zijn langs de Waterkant - bij het Vat - te vinden en bij de mooie zwembaden van de grotere hotels, waar je tegen betaling als stagiaire ook gebruik van mag maken. Ach, daar kom je allemaal vanzelf wel achter als je er eenmaal bent. Je gaat echt een supertijd tegemoet! Ik denk zelf ook (nu alweer 3 jaar later) nog met veel plezier terug aan mijn stagetijd daar: had de ervaring niet willen missen! Veel plezier en hou je site up-to-date!

  • 17 April 2007 - 17:18

    Ivonne:

    wat ik tegen je wil zeggen is dat je goed je best moet doen en vooral niet met vreemde jongens mee gaan. groetjes je suri collega.

  • 19 April 2007 - 20:13

    Kim:

    lieve Joyce!!

    heel erg veel plezier in suriname!!
    ik zal je zeker op de hoogte houden van hier en van de luitjes...zeker als ze op vakantie gaan haha!!

    meissii heel veel plezier en suc6!

    ( ik kom je deze week nog even uitzwaaien..:))

    XxxxxX Kim ( + familie en robin)

  • 22 April 2007 - 18:58

    Deb:

    Heey Josje, Heel veel plezier in Suriname!! Geniet er lekker van!! We houden je site in de gaten! En niet teveel aan de haal gaan met die Surinamers ;) hahaha
    Geloof dat we morgen langs komen om je uit te zwaaien! Dus tot morgen! xxx

  • 22 April 2007 - 23:09

    Judith, Eef En Anouk:

    Hola chicka,
    Zo jij hebt zeker een leuk fuifje achter de rug. Ben je al zenuwachtig. wacht maar als je straks op schiphol staat. We zijn zo benieuwd hoe je het daar gaat hebben. nice mail about the jipppys. Ben benieuwd wat de uitkomst wordt van je vergelijkend waren onderzoek ;) we skypen snel jij vanuit paramaribo en wij vanuit Cusco (the place to be!!) liefs kus

  • 24 April 2007 - 17:17

    Oma K.h:

    hoi joyce hier is oma. is alles goed.
    is je kamer een beetje leuk, heb je al gestofzuigd. Of afwassen dat is ook al leuk.Dit is mijn eerste bericht en verder bekijk je het maar. Ik mis je nu al. Liefs oma K.

  • 24 April 2007 - 17:25

    Oma En Opa:

    Hallo Joyce,
    hoe was je reis en is alles in het vliegtuig goed verlopen. Stond de taxi al op je te wachten. Ik hoop dat alles goed gaat en ik doe de groeten van opa en oma, Liefs en kusjes van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 24838

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: