Kickboksen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Kickboksen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Kickboksen

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Kickboxen met veel regen

De vrijdag nadat we waren aangekomen (27 april) zijn we gelijk naar de broer (Etire) van Sandra (collega) gegaan om de dozen die we gepost hebben op te halen. We moesten wel voor 19 uur komen want daarna zou hij naar een kickboksgala gaan.
Toen wij daar aankwamen hebben we kennis gemaakt (Ja Sandra, hij staat ook op de foto, die krijg je nog wel te zien) en daarna heeft hij onze dozen in de taxi gezet. Ik vroeg naar het kickboksgala en toen vroeg ik (natuurlijk weer met m’n grote mond) of het niet mogelijk was dat wij een keer mee konden. En hij zei dat wij gelijk die avond mee konden! Daar zeg ik natuurlijk geen ‘nee’ tegen!

Etire kwam ons om half 8 ophalen. We gingen toen naar een grote overdekte sportzaal. In het begin was het nog rustig. Het zou om 8 uur beginnen, maar de eerste wedstrijd begon pas om 9 uur (zijn die Surinamers altijd zo snel ;))! In het begin was het nog een beetje soft, maar dat waren de beginners. Het waren 14 wedstrijden. Na de pauze kwamen de ‘echte’ boksers! En daar werden echt rake klappen uitgedeeld.
Het waren wedstrijden tussen verschillende landen: Nederlandse Antillen, Aruba, Suriname, Nederland, Frankrijk en Frans Guyana. Er deden 4 Nederlanders mee. Het waren echt heftige wedstrijden. Er was zelfs nog 1 de ring uitgeslagen door een Nederlander en die stuiterde op de grond!

Uiteindelijk was het om half 3 (’s nachts) afgelopen, een hele lange zit dus (op lekkere houten stoeltjes, dus echt lekker zitten was het dus niet)!! Toen we buiten kwam was het hard aan het regenen. Etire heeft ons thuis afgezet en liep ook helemaal mee naar de portieren om er zeker van te zijn dat we wel naar binnen mochten. Er wordt dus goed voor ons gezorgd!

Het is de hele nacht door blijven regen. Ik was zelfs bang dat het mijn kamer binnen zou stromen. Toen ik ’s morgens (28 april) mijn bed uitstapte, stond het buiten HELEMAAL blank!!! We kunnen gewoon het terrein niet af! Alles staat onderwater (zie foto’s)! Zeker wel 10 cm hoog! En het loopt ook niet weg. En het blijft maar doorregenen. We wilden naar de markt gaan, maar dat is net een zwembad, dus dat hebben we dus maar niet gedaan.
Dus toen heb ik maar even mijn kamer helemaal schoongemaakt (ja mam, met die supersonische doekjes uit dat oranje pakje, want er is hier nergens schoonmaakmiddel te bekennen) en verder ingericht. Dat moest ook gebeuren.

We beginnen woensdag (2 mei) pas met de stage. We moeten eigelijk op Koninginnedag beginnen, maar dinsdag is het 1 mei en dat betekent ‘Dag van de Arbeid’ en dan hebben ze hier feest en zijn ze vrij, dus wij ook. Dus toen vonden ze het niet nodig dat we maandag beginnen en dan dinsdag vrij zijn dus hebben ze gezegd, begin maar woensdag! Je hoort ons niet klagen, maar dan moet het wel stoppen met regenen!!

Ik dacht dat het de bedoeling was dat ik 10 weken op de Chirurgische afdeling stage zou lopen. Hier hebben ze er 8 weken van gemaakt en we mochten kiezen op welke 2 andere afdelingen we ook nog willen oriënteren. Ik ga na de 8 weken op de Chirurgische afdeling nog 1 week op de kraamafdeling en 1 week op de kinderafdeling. In de 8 weken op de Chirurgische afdeling zit ook nog 1 week op de O.K.!! Ik heb er helemaal zin in!!! Maar als alles zo onder water blijft staan, dan kom ik nog geen eens aan de overkant bij het ziekenhuis, dus kan iemand bij een bootje lenen?? En stuur ook graag een beetje droog weer en zon, want hoor dat jullie dat te veel hebben!

  • 29 April 2007 - 15:24

    Mammalu:

    Vond het onwijs leuk dat ik je even op msn gesproken heb. Mis je wel en ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Ik stuur een beetje zon op. de eerste helft van de week zit erop nog elf en een half te gaan. Hou je haaks en een dikke kuzzzzz van je mammie.

  • 29 April 2007 - 15:27

    Je Vader:

    Wat een gedoe al die regen in Lange Tabbetje. Zit je op MSN, is het in het begin droog en dan begint de regen. Wil je gaan eten kan je niet naar buiten. Ik hoop toch dat je dag verder goed verloopt. Blij je even te hebben gesproken
    Succes, hou je haaks en de groeten

  • 29 April 2007 - 20:42

    Steffiejjj:

    dag lieve siss van me .... nou het zit je ni mee he... ik hoop dat de zon eraan komt want die hebbe we opgestuurd... miss je en heel veel plezier daar!!! tot snel kusss xxxxxxxx

  • 03 Mei 2007 - 08:56

    Nel Van Saoed:

    hee blanke negerin hoe is het in suriname. heb je al touwtje gesprongen.nou ik weet niets te vertellen. groetjes de saoedjes.

  • 04 Mei 2007 - 15:17

    Ivonne (collega):

    Hoi,ik bel liever dan dat ik een berichtje stuur.Dan hoor ik tenminste je stem.Is het nog steeds aan het regenen??
    Arme Joyce ik heb medelijden met je.
    Kom op meid blijven lachen het komt wel goed groetjes tot bellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 24836

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: