Mijn kamer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Mijn kamer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Mijn kamer

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Onderaan heb ik wat foto’s gezet van mijn kamer en de zusterflat. We moeten een klein stukje lopen voordat we bij het ziekenhuis zijn. Gister en eergisteren konden we gewoon niet naar het ziekenhuis lopen via de normale weg, omdat heel het pad onder water stond. Een van de interne leerlingen heeft ons een weggetje laten zien, zodat we op een droge manier naar het ziekenhuis kunnen komen.

Mijn kamer is best wel ruim. Ik heb er nu ook een ventilator in staan en dat is toch wel heel lekker. We moeten de douche en de wc delen met de rest van de mensen op de galerij en elke dag (behalve het weekend) komen de schoonmaaksters. Maar de wc’s en de douches zijn toch niet zoals ze thuis zijn (mam en pap, ik wil weer thuis douchen!!). Je bent je leven ook echt niet zeker als je hier op je blote voeten loopt. Ik heb zeker al 2 kanonnen van kakkerlakken neergehaald en veel andere kruipsels zoals sprinkhanen enzo! Je weet echt niet wat je hier allemaal ziet!

Om 7, 10, 13, en 18 uur staat er eten klaar. Dat om 7 uur is meestal oud brood. Om 10 uur zijn er meestal Chinese puntjes met een soort gebraden gehakt (iets anders is er niet, je kan ook jam of pindakaas nemen maar dat komt nu ook al me neus uit, het is dus tijd voor iets anders). Om 13 uur is de warme maaltijd die meestal al koud is voordat het aankomt. We mochten zelf kiezen wat we wilden eten, maar dat is toch uiteindelijk nog een raadsel omdat we al die gerechten niet kennen. Dus ben benieuwd wat we allemaal krijgen.
Om 18 uur kunnen we nog brood eten.

We zijn gister naar ’t Vat geweest, een soort kroeg ideetje. Was erg gezellig. We wilden ook nog naar een discotheek, maar we kwamen erachter dat het daar pas rond 2 uur druk wordt, en zo lang redden wij het niet (nog steeds jetlag ofzo).
Bij ’t Vat kan je ook lekker eten (zo zag het eruit tenminste). Dat gaan wij vanavond ook maar eens bekijken. Je kan daar ook frikadellen eten en gister hebben we ook bitterballen gegeten en die waren erg lekker! Ik heb ook stiekem een ‘Dame Blanche’ op, want krijg hier bijna geen calorieën binnen, dus dat ijsje maakt ook niet uit!
Vanavond gaan we dus eten bij ’t Vat en daarna (als het goed is en het nog doorgaat) gaan we met onze 2 buurmeisjes mee naar een Koninginnenachtfeestje in een salsadansschool. Wij gaan waarschijnlijk ook salsalessen nemen, kost echt niks!
Maar dat horen jullie allemaal nog wel. Ik mis jullie allemaal wel. Gister zaten we echt kansloos niks te doen omdat we het terrein niet af konden omdat alles onder water zat! Dan voel je je pas echt zielig dat het bij jullie mooi weer is en hier in Suriname EEN GROOT DRAMA!!!
Maar hoop dat het allemaal nog goed komt! XX

PS: het water staat nu zo hoog dat het het internetcafe INLOOPT!!!

  • 29 April 2007 - 16:34

    Graziella:

    hoi ben je al vedronken? ik heb echt medelijden met je hahahaha

  • 29 April 2007 - 16:49

    Maria Ras:

    fantastisch wat maak jij veel mee in korte tijd.
    we hopen dat je snel mooi weer krijgt daar.
    En doe maar niks met sonja b. maak er allemaal maar s.a.s. dagen van.
    Genieten is belangrijker als dieet volgen kan je je hele leven nog.
    zorg wel goed voor jezelf dan kan je ook goed voor de andere zorgen.
    Het ziet er allemaal leuk uit en aan al die beesten wen je vanzelf wel.

  • 29 April 2007 - 17:37

    Warsha:

    Mooiii dat je goed bent aangekomen.
    Maare wel erg dat het so veel regent, dat had ik vorig jaar nou ook rond deze tijd. Superveel regen en alles staat dan ook onder water haha.
    Nu maar hopen dat het gauw voorbij is.
    Veel succes verder en ik houd je weblog in de gaten!!

    xxx Warsha.

  • 29 April 2007 - 20:45

    Steffiejj:

    yooo boudiejj.. leuk om tezien!!! beetje nat, maarja... geen gekke dingen doen op dat bed he whaha.. kuss (K) love you

  • 30 April 2007 - 17:56

    Mama:

    heb je je kamer als een beetje opgeleukt met die kaart met foto's erop. Je bent zeker wel blij dat je die nog in je koffer hebt gedaan. Het is wel goed dat dat eten niet zo super goed is in het ziekenhuis want jou kennende komen de calorieën toch wel binnen.
    Veel plezier en groetjes van mama

  • 01 Mei 2007 - 08:54

    Marjon:

    JOOOYCE!! Ieeee wat eng zeg, die beesten!! sta je nu niet regelmatig gillend op een stoel te wachten tot een stoere surinaamse man ze weg komt halen? Hihihi dat is geloof ik wat ik zou doen..
    Heb je het ondanks het slechte weer wel naar je zin? Hoe bevalt het in het ziekenhuis??
    Ik hoop voor je dat het weer beter wordt, maar dat lijkt me wel toch!!
    Ik ga nu studeren (BAH!) want heb vrijdag weer tentamen.. brrr
    KUSJE!!

  • 01 Mei 2007 - 17:13

    Sandra:

    joyce fawaka , ik hoop dat je heel gauw mooi weer mag krijgen.

  • 01 Mei 2007 - 19:03

    Jeanine:

    Heeey Joyce!

    Leuk je verhalen hoor! Maaruh nog niet begonnen, morgen dus. Ik vandaag, is wel relaxed daar op mijn afdeling van Parnassia. Ja t weer is hier heerlijk! Ach je moet maar zo denken, alles wat er nu valt, valt straks nietmeer! Je krijgt vast nog heeeeel veeeeel mooi weer! ;)

    Veel plezier en succes en groetjes aan Stéphanie!

    xx Jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 24837

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: