Feestjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Feestjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Feestjes

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

We zijn de afgelopen dagen alleen maar aan het feesten geweest! Heel leuk!
Zondag hebben we een feestje gehad voor Koninginnenach, maandag een feestje voor Koninginnedag en vandaag is het de Dag van de Arbeid, dus dat is ook een groot feest.

We hebben allemaal stagiaires leren kennen, super gezellige meiden. Allemaal zusters dus. Eentje van hen is vandaag jarig dus daar gaan we zo heen.

Eergisteren zijn we in Broki geweest. Dat is een salsadansschool en daar had een groepje Nederlandse studenten een feestje georganiseerd voor de Nach! In het begin was het niet echt veel, maar later is het super gezellig geworden.
Gister zijn we in de Lindeboom geweest, een café. Hier was ook een Nederlands feestje. We blijven dus maar door gaan.

Het lijkt er nu echt op dat ik een beetje me draai heb gevonden. Van de week zag ik het echt somber in. Al die regen enzo. Gister heeft de zon bijna de hele dag geschenen en was het super warm. Ik ben ook helemaal verbrand en heb een super mooie afdruk van een hempje op mijn lichaam staan. Ben daar erg gelukkig mee.. NIET DUS. Ik haat die afdrukken, maargoed komen we ook wel overheen.

De muggen zijn hier ook erg leuk. Ik heb plekken op mijn kuiten staan waar je ‘U’ tegen zegt!! Niet gezond gewoon. De mensen hier denken dat ik vervloekt ben en een geest bij me draag, omdat ik die plekken heb :S

Morgen begint onze eerste stagedag. Ik hoorde net van een van de schoonmaaksters van die afdeling dat het daar heel erg druk is nu (op de afdeling waar ik stage ga lopen). Even voor alle Grey’s fans: IK KRIJG MIJN EIGEN DOKTER BURG!!! Ja ja wees daar maar eens jaloers op. Heb alleen gehoord dat hij niet zo knap is als in Grey’s, dus dat is weer pech hebben.

We gaan zaterdag met een groep stagiaires naar een plek waar allemaal schildpadden eieren leggen (geen Galibi, lijkt erop, alleen minder toeristisch). We gaan met z’n achten. En we gaan daar heen met de helikopter!!!!

Dit was het weer even voor nu! Super bedankt voor alle berichtjes, echt heel leuk! Vergeet ook geen kaarten te sturen (deze info voor de mensen die mijn kamer willen opbeuren!).

XX

PS:Sanne, ik heb Jessica aan de telefoon gehad en we gaan van de week nog wat drinken. Ik dacht dat je dat wel leuk vond om even te weten!

  • 01 Mei 2007 - 19:56

    Neefiej:

    heej joyce...veel plezier morge met je stage!!! k hoop dat je veel plezier hebt:D
    groetjes van de Wendy Ton Karin en ik

  • 01 Mei 2007 - 20:07

    Peruaantjes!!:

    Dag chica!!!!!!! hoe is het?? Hier is het echt nog steeds helemaal top!!! Ben je al lekker gestelled?? Wij zitten nu alweer in onze derde week en t begint nu allemaal we echt te worden!! Nou chica ik kijk uit naar je volgende prachtige bericht!!!
    Een hele dikke kus aan steef!! Heel erg veel plezier!! geniet ervan!!!

    Dikke kus

  • 02 Mei 2007 - 07:19

    Sanne:

    eej girlie...
    super leuk om dit te lezen, ben blij dat jullie het naar je zin hebben!! Al lekkere negers ontmoet..:P..ik ben wel een beetje jaloers hoor op jou...je eigen dokter Burg...:):)!!! Niet stiekem in een kamertje met hem belanden he..;) Vandaag is je eerste stage dag...heel veel succes!! Hoor wel hoe het is gegaan.....leuk zeg dat je met jesssica wat gaat drinken, vin ik egt grappig...veel plezier...en geef haar maar een kus van me....kussssssssss

  • 02 Mei 2007 - 07:33

    Elly.:

    Hallo Lieverd,
    Ik heb het jou toch gezegd dat jij je niet zou vervelen,die regen die hoord erbij anders zou het niet uit tehouden zij van de warmte,geniet er van ga zo veel nogelijk de boel verkennen dan kan je mee praten.
    Groetjes Liefs,
    Elly.

  • 02 Mei 2007 - 11:33

    Mamma:

    Veel plezier op je eerste stagedag en kijk maar uit met die gekke bulten.

  • 02 Mei 2007 - 11:52

    Pappie:

    Veel succes op je eerste werkdag. Maar hopen dat het spul dat je mee hebt genomen helpt tegen de "wilde beesten".
    Leuk dat je gaat vliegen en naar dat eiland gaat, ben benieuwd naar de ervaringen daar.
    Succes en de groeten

    Dooooooooooeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii

  • 03 Mei 2007 - 09:38

    Bette:

    Schaap!!
    Wat jammer dat ik je niet meer kon smsen en bellen, had namelijk nul bereik midden in de woestijn! Was een leuke vakantie! Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt!
    Hoe was je eerste stage dag?
    Veel liefs en een knuffel!

  • 03 Mei 2007 - 10:54

    Ilona:

    Hoi Joyce(en Stephanie),
    Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Fijn te horen dat jullie je draai een beetje gevonden hebben. Jammer van de muggen en witte hempjes op je bruin gekleurde lichaam. Ben erg benieuwd hoe jullie eerste stage dagen gegaan zijn.
    Heel veel plezier daar en geniet van alle leuke uitjes.
    Groetjes Ilona

  • 03 Mei 2007 - 12:12

    Oma Koster:

    Hoi Joyce,
    Heb je foto's gezien. Feestbeest! dat je bent. Jammer dat het zo regent. Terwijl wij nog lekker in de zon zitten. Heb je al laarzen gekocht? Groetjes van Oma. Kus.

  • 03 Mei 2007 - 12:14

    Anja:

    Hoi Joyce,
    Hoe vind je oma haar berichtje. Heeft ze zelf op de computer gezet. En ze krijgt de smaak te pakken!!
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik kijk elke dag even. Succes met werken.
    Anja

  • 03 Mei 2007 - 13:18

    Manon:

    Schatteschaapieaninmal!!! Wat een leuke foto's ben jaloers!!!! Ik ga mssn ook volgend jaar naar Suriname om af te studeren. Mis je!!! xx

  • 03 Mei 2007 - 22:36

    Cockie:

    Hoi Joyce zo te lezen ben je dus al een beetje ingeburgerd? Hoe is je eerste stagedag geweest? Zaterdag veel plezier en een goede vlucht met die helikopter!We zullen aan je denken als we aan het eten zijn met het "wiel" bij ons en lekker over je kletsen!!!!!!!!!!!groetjes en liefs van de poelukkers

  • 07 Mei 2007 - 16:59

    Graziella:

    Hai Joyce.
    erg kikken, het is een plezier om je reis verslagen te lezen.
    lijkt wel of ik er een klein beetje bij ben.
    met mij gaat het ook goed.
    ben heeeeeeeeeeeel erg verliefd
    groetjes uit Den Haag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 24833

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: