Surinaams internet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu Surinaams internet - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joyce Koster - WaarBenJij.nu

Surinaams internet

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensjes..

Internet heeft het begeven. Papa zei dat dat al bekend was in Nederland. Alleen deze site doet het nog.. De rest niet. Dus ben nu bij Ilja en Malou (onze nieuwe aanhang) en kan even snel een berichtje er op zetten.

Ik ben van het weekend naar Matapica geweest. Daar heb ik nog een heel bericht van op mijn laptop staan, maar die moet ik later plaatsen. Dat zal zondag worden.
Zaterdag gaan we op jeepsafari. Heb er heel veel zin in. We gaan met dezelfde groep als afgelopen weekend.

Ik vind het echt heel leuk om al die berichtjes te lezen. Ook van de oma's! Goed dat de brieven al zijn aangekomen. Ik heb hier nog niks ontvangen, maar dat zal nog wel komen (daar ga ik van uit!!).

Zoals ik al zei zijn we nu bij Ilja en Malou. We hebben hier spagetti gegeten! Super lekker en echt vééél lekkerder dan het ziekenhuiseten! Dat komt me nu al echt me neus uit!

Met me Surinaamse taalcursus gaat het ook steeds beter. Ik leer her en der wat woorden.

Sommige collega's zijn heel leuk, andere een beetje erg uit de hoogte. Daarom vind ik het ook super grappig het tegendeel van hun beweringen wordt aangekaart. Dan lach ik stiekem van binnen! Mag eigelijk niet..

Stage is wel heel interessant. Je ziet echt allemaal andere dingen. Ik ben vandaag veel bezig geweest met grote wonden van Ulcus Cruris. Hierbij missen mensen soms zelfs hun hiel!
Overal gaat jodium op. Echt OVERAL.. Wel zo makkelijk dan whahaha!!

Nederlandse HBO-V-kippen, hoe is het met de stage? Gaat alles goed? Onderzoek loopt? Eieren zijn nog niet gebakken. Zal zaterdag kijken wat mogelijk is want dan gaan we op stap!!

Ben gister begonnen met salsalessen! Heel leuk! Steef vindt het niks, dus gaat niet mee. Ik ga met 4 andere meiden. Ik word de beste salsadanser!! Kan ik me mooie jurk aan en dan ga ik helemaal los. Mooie man erbij en dan moet het goed komen! Alleen moet ik nog goeie schoenen kopen, want op slippers gaatg het niet!

Dit was het weer. Ik ga weer in de tuin zitten. Internet doet het waarschijnlijk zaterdag weer en dan moet ik kijken wanneer ik er weer op kan. Dan kan ik ook weer gebeld worden op me suri-nummer, want die kan ook niet gebeld worden vanuit Nederland. Oma k. dan moet u wel bellen he!!!

  • 10 Mei 2007 - 07:33

    Elly.Haverkamp.:

    Wat maak je allemaal mee,je kan een boek schrijven als je terug ben.Leuk dat je Salsa lessen volgt,dan kan je tenminste flink dansen op het feest van mijn broer.
    geniet ze,
    Liefs, Groetjes,
    Elly.

  • 10 Mei 2007 - 15:08

    Steffiejjj:

    yooo salsa boudiejj hahah dat moet ik egt zien.. ben gister ( 9 mei) met mama naar de pizzaria geweest was gezelli!!! ik ben blij als je weer kan belle want wil je wel snel weer spreken!!! MISSS YOUU!! dikke kus je little sissiej

  • 10 Mei 2007 - 16:50

    Graziella - Ooadia:

    zie je wel dat het leuk is.
    zo zie ook eens hoe het is als je niet bij je papa en mama woont.
    al een leuke vent ontmoet???????
    ik wel de hele afdeling is verliefd door mijn gedrag. heel veel plezier en totik weer over je lees.groetjes je collegas

  • 11 Mei 2007 - 17:29

    Mama:

    leuk dat ik je vanmiddag weer eens even sprak.Ben zo blij dat je het er leuk vind, anders was ik ook niet blij geweest.
    Nou meid al twee weken voorbij, Dinsdag naar Turkije dus dan sms ik wel.
    Doei en dikke kus.

  • 11 Mei 2007 - 19:49

    Paps:

    zo joyce ben weer terug van kamp. zit wel onder de bulten van die gekke prikvliegjes uit brabant. lijk een beetje op jou. Weer niet zo goed maar ja kunnen niet alles hebben. verder was het erg leuk. woensdag 04.00 slapen en er om 07.15 er weer uit. donderdag 03.00 uur dus iets langer geslapen. De telefoon verbinding was slecht. Zal wel aan die kabel liggen. Spreken je gauw. Tot horens.

  • 12 Mei 2007 - 09:45

    Natasja+ Sibia:

    Hoi joycie!!!!!!!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin heb.We missen je wel hoor!En heb je je "leuke pakketje" nog gebruikt?.Vieren jullie daar ook de dag van de verpleging?Wij hebben een lekker ontbijtje hier gehad met een roos.Leuk he!!
    Kusjes en knuffels van ons allemaal
    xoxoxoxoxoxoxo

  • 12 Mei 2007 - 10:46

    Else:

    Hoi Joyce,
    Eindelijk mijn pc doet het weer.Vind erg leuk om je verhalen te lezen.Leuk dat je naar je zin hebt.Ben erg jaloers op je.we hebben hier nu alleen maar regen.
    Meid geniet lekker verder.Groetjes else

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Van 26 april tot 18 juli ga ik naar Suriname. Ik ga stage lopen in het St. Vincentiusziekenhuis in Paramaribo. Als ik daar ben zal ik er natuurlijk een groot feest van maken en ook veel trips maken!!! IK HEB ER ZIN IN!!!

Actief sinds 28 Nov. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24834

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: